Etkinliğin Amacı:
Bu çalışmada ortaokul 6. ve 7.
Sınıf öğrencilerinin; akranları ve öğretim üyeleri ile etkileşimlerini
arttırarak sosyal ve akademik yönden gelişmeleri, derslerine olan ilgi, merak
ve motivasyonlarında artış sağlamak hedeflenmektedir. Proje kapsamında 25’er
kişiden oluşan 2 paralel oturumda 6. ve 7. Sınıf düzeyinde toplam 50 öğrenci,
eğitimlere katılacaktır.Öğrenci seçiminde daha önce benzer herhangi bir
projeye katılmayan, Türkiye’nin farklı şehirlerinde öğrenim gören ve akademik
başarı notu ortalamalarıyla öne çıkmış öğrencilerin seçimine öncelik
verilecektir. Ayrıca kız ve erkek öğrenci dağılımının birbirine yakın sayılarda
olmasına dikkat edilecektir. Şehir dışından yeterli katılım sağlanamadığında
Kayseri’de ikamet eden öğrencilerden seçim yapılacaktır.
Günümüz gençlerinin
araştıran-sorgulayan, etkili kararlar verebilen, problem çözebilen, kendine
güvenen, işbirliğine açık, etkili iletişim kurabilen bireyler olarak
yetiştirilmeleri önemle vurgulanmaktadır. Bu nedenle bu proje kapsamında
gerçekleştirilecek eğitim ve etkinlikler ile katılımcı öğrencilerin deneyler
yoluyla bilimsel süreç becerileri kazanmaları ve bu kazanmış oldukları
becerileri günlük yaşamlarını kolaylaştırmak için kullanmaları
hedeflenmektedir. Deneyler ile yaparak-yaşayarak öğrenme sonucu öğrenciler
buluş yoluyla sonuca ulaşır ve ayrıca
psiko-motor becerileri ile
iletişim becerileri de gelişir.
Bu bakımdan, proje süresince,
Laboratuvar temelli öğrenme, Rol oynama tekniği, Tahmin et-Gözle-Açıkla (TGA),
Sorgulayıcı Araştırma Tekniği, Çoklu Zeka ve Legolarla Fen Öğretimi gibi
birbirinden farklı yöntem ve tekniklere dayalı etkinliklerde etkileşimli olarak
uygulamalar yapılacaktır. Özgün yöntem ve tekniklerin kullanıldığı bu tarz
uygulamalar ile öğrencilere, bilimin özünü kavrayabilmeleri için gerekli
olan çalışma yöntemleri, problem çözme, inceleme ve genelleme yapma becerileri
kazandırılabilir.
Projede 6. ve 7. Sınıf ortaokul
öğrencilerinin, fen bilimleri programındaki konulara ait çeşitli deneyleri,
aktif roller alarak ve önceki bilgileri ışığında yeni öğrendiklerini zihinsel
süzgeçlerinden geçirerek anlamlı hale getirmelerini sağlanacaktır. Bu sayede
öğrenciler gündelik yaşam ve fen bilimlerinin ilişkisini kavrayacak ve
zihinlerinde çeşitli sorular üreterek bu sorularının cevaplarına deneyleri
yaparak- yaşayarak-araştırarak ve sorgulayarak ulaşacaklardır. Bu sayede somut
yaşantı sonucu öğrenmeler gerçekleşecek, uygulamalı yapılan etkinliklerle
bilimin doğası daha iyi anlaşılacak ve bilimsel kavramların anlamlı öğrenilmesi
sağlanacaktır.