Amaç

Etkinliğin Amacı:

Bu çalışmada ortaokul 6. ve 7. Sınıf öğrencilerinin; akranları ve öğretim üyeleri ile etkileşimlerini arttırarak sosyal ve akademik yönden gelişmeleri, derslerine olan ilgi, merak ve motivasyonlarında artış sağlamak hedeflenmektedir. Proje kapsamında 25’er kişiden oluşan 2 paralel oturumda 6. ve 7. Sınıf düzeyinde toplam 50 öğrenci, eğitimlere katılacaktır.Öğrenci seçiminde daha önce benzer herhangi bir projeye katılmayan, Türkiye’nin farklı şehirlerinde öğrenim gören ve akademik başarı notu ortalamalarıyla öne çıkmış öğrencilerin seçimine öncelik verilecektir. Ayrıca kız ve erkek öğrenci dağılımının birbirine yakın sayılarda olmasına dikkat edilecektir. Şehir dışından yeterli katılım sağlanamadığında Kayseri’de ikamet eden öğrencilerden seçim yapılacaktır.

Günümüz gençlerinin araştıran-sorgulayan, etkili kararlar verebilen, problem çözebilen, kendine güvenen, işbirliğine açık, etkili iletişim kurabilen bireyler olarak yetiştirilmeleri önemle vurgulanmaktadır. Bu nedenle bu proje kapsamında gerçekleştirilecek eğitim ve etkinlikler ile katılımcı öğrencilerin deneyler yoluyla bilimsel süreç becerileri kazanmaları ve bu kazanmış oldukları becerileri günlük yaşamlarını kolaylaştırmak için kullanmaları hedeflenmektedir. Deneyler ile yaparak-yaşayarak öğrenme sonucu öğrenciler buluş yoluyla sonuca ulaşır ve ayrıca  psiko-motor becerileri  ile iletişim becerileri de gelişir.

Bu bakımdan, proje süresince, Laboratuvar temelli öğrenme, Rol oynama tekniği, Tahmin et-Gözle-Açıkla (TGA), Sorgulayıcı Araştırma Tekniği, Çoklu Zeka ve Legolarla Fen Öğretimi gibi birbirinden farklı yöntem ve tekniklere dayalı etkinliklerde etkileşimli olarak uygulamalar yapılacaktır. Özgün yöntem ve tekniklerin kullanıldığı bu tarz uygulamalar ile öğrencilere, bilimin özünü kavrayabilmeleri için gerekli olan çalışma yöntemleri, problem çözme, inceleme ve genelleme yapma becerileri kazandırılabilir.


 Projede 6. ve 7. Sınıf ortaokul öğrencilerinin, fen bilimleri programındaki konulara ait çeşitli deneyleri, aktif roller alarak ve önceki bilgileri ışığında yeni öğrendiklerini zihinsel süzgeçlerinden geçirerek anlamlı hale getirmelerini sağlanacaktır. Bu sayede öğrenciler gündelik yaşam ve fen bilimlerinin ilişkisini kavrayacak ve zihinlerinde çeşitli sorular üreterek bu sorularının cevaplarına deneyleri yaparak- yaşayarak-araştırarak ve sorgulayarak ulaşacaklardır. Bu sayede somut yaşantı sonucu öğrenmeler gerçekleşecek, uygulamalı yapılan etkinliklerle bilimin doğası daha iyi anlaşılacak ve bilimsel kavramların anlamlı öğrenilmesi sağlanacaktır.